Partnerský klub Nadační fond President Cup Třinecké statistické okénko Klubový informační systém
MISTR 2010/2011
MISTR 2018/2019
MISTR 2020/2021
MISTR 2021/2022
MISTR 2022/2023
MISTR 2023/2024
Pohár prezidenta 2010/2011
Pohár prezidenta 2014/2015
Werk Arena Rozpis ledu Fanshop

Dresy Ocelářů pro přípravné období se líbí

20.08.2018 · Martin Stebel
Letošní přípravný cyklus Ocelářů se blíží ke svému konci. Dosavadní výsledky hráčů z WERK ARENY dávají reálný důvod k optimismu, ale krom pozitivního herního projevu zaujalo třinecké příznivce i něco jiného. Úřadující extraligoví vicemistři na nějaký čas odložili na svých dresech tradičního draka. Na hrudi totiž nyní hrdě nosí elegantní logo, které patří generálnímu partnerovi místní hokejové organizace – společnosti Třinecké železárny.

Někteří fanoušci si možná naprosto logicky kladou otázku, kde se berou počátky tohoto znaku a co se vlastně konkrétně skrývá za symbolikou této dlouholeté firemní značky. Vězte tedy, že logo je spojené s železárnami v Třinci už od roku 1906, kdy huť vlastnila Rakouská báňská a hutní společnost a pod tímto logem se prezentovala - a později po vzniku Československa přejmenovaná na Báňskou a hutní společnost. Logo je oficiálně registrované od roku 1929, tudíž aby symbolika byla ještě víc zvýrazněná, letopočtem se přesně kryje se samotnými začátky hokejového oddílu v Třinci.

Bedlivému pozorovateli zcela jistě neuniknou ani drobné detaily, které na tomto logu figurují: "Levé horní špičaté hornické kladívko symbolizuje uhelné a železnorudné doly, které společnost vlastnila (ve Slezsku a později i na Slovensku). Horní pravé kovářské kladívko symbolizuje hutě, spodní kladívko je symbolem průmyslu," vysvětluje generální ředitel Třineckých železáren a viceprezident hokejového klubu Ing. Jan Czudek.

Vedení Ocelářů se setkalo s plnou škálou názorů od fanoušků, kdy naprostá většina vyslovila přání, že by tyto dresy uvítala i v sezoně.

"Materiál a střih, který byl použít pro třinecké dresy, je prioritně určen pro zahraniční trh. Například letos byly z těchto materiálů vyrobeny dresy pro olympijský turnaj v Pchjongčchangu. Proces výroby dresů pro Oceláře byl docela dlouhý a náročný, musí se našít jednotlivě logo, číslo a jmenovka. Mohu říct, že například vyšití jednoho konkrétního čísla zabere až tři hodiny, vyšívala se i loga na rameni. Výroba jednoho běžného dresu trvá průměrně hodinu až dvě, speciální ocelářský dres pro přípravu se dělal přibližně šest až sedm hodin. Bylo to tedy velmi náročné, ale jsem přesvědčen, že výsledek stojí za to," přiblížil proces výroby pan Martin Roupec z firmy jersey53.

Také samotní hráči neskrývají radost a upřímné nadšení z nové sady dresů: "Jsou opravdu moc krásné. Jsem fandou retro věcí a jednoduchého designu. Je to trochu tenčí materiál, nosí se velmi příjemně," prozradil gólman Peter Hamerlík, který v září zahájí už desátou sezonu u Oceláře. Zkušeného rutinéra doplňuje naopak jeden ze služebně nejmladších, útočník Jan Hladonik: "Když jsem dres před rozbruslením poprvé oblékl, bylo cítit, že materiál je lehčí. Měl jsem dojem, že to je velmi tenké jako nějaká šusťákovka či pláštěnka, ale během zápasu moc nevnímáte rozdíl. Musím ale říct, že po stránce designu jsou dresy povedené. Je to super zpestření!"

Velmi příjemná zpráva na závěr. Ocelářské dresy s logem TŽ si budete moci pořídit i Vy! V plánu je totiž veřejná dražba pro fanoušky tohoto vizuálně mimořádně krásného artefaktu.


Snímky použité v článku: Lukáš Filipec, Marek Cholewa